Reklamacja w biurze podróży

Reklamacja w biurze podróży

Warto także pamiętać, że klient biura podróży ma prawo do złożenia reklamacji. Jeśli w umowie opisano i zagwarantowano uczestnikowi wycieczki zupełnie inny standard niż zastał na miejscu to oczywiście może złożyć reklamację. Ma on na to 30 dni. Po tym czasie niczego nie zdziała. Oczywiście informacja o trybie złożenia reklamacji powinna znajdować się również w umowie. Stawki reklamacyjne są ustalone odgórnie. Reklamować można każdą ofertę. Niektórzy mówią, że reklamacji nie podlegają oferty wykupione na ostatnią chwilę. Jest to błąd. Takie oferty także można reklamować. Warto pamiętać także o tym, aby sprawdzić czy nasz pośrednik ma ubezpieczenie oraz gwarancje bankową. Jeśli nie to nie możemy czuć się bezpiecznie. Pośrednika trzeba także sprawdzić w rejestrze organizatora turystyki, który prowadzony jest przez marszałka. Każde biuro podróży oraz agent turystyczny, który działa legalnie na pewno znajduje się w takim spisie. Jeśli nie to powinniśmy oczywiście od razu zrezygnować z usług takiego biura. Warto także pamiętać o tym, że wpis taki daje nam pewność powrotu do kraju. Jeśli bowiem biuro zbankrutuje w momencie kiedy my będziemy znajdować się poza granicami kraju to marszałek jest zobowiązany do tego, aby ściągnąć nas z powrotem do kraju. Na koszt państwa musi wynająć zatem samolot i zagwarantować nam powrót. Jest to swego rodzaju zabezpieczenie dla podróżujących. Zabezpieczeniem będą oczywiście także ubezpieczenia oraz gwarancje bankowe, które także powinno posiadać każde biuro podróży.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *